söndag 3 november 2013

#maltalife

Så fort någon flyttar utomlands är det ju typ obligatoriskt att starta någon sorts "reseblogg". Jag vet dock redan hur sjukt kass jag är på att uppdatera, så jag har inte känt att det var någon idé att ens ge sig in på det. Men det är ju sånt himla tjat om att man ska blogga!!! Nu har vi bott på Malta i två veckor, och för att lugna er där hemma så ska jag försöka uppdera er om vad vi har gjort.

- vi landade på flygplatsen
- vi stod som fån och tänkte "jaha, nu då????????"
- vi började med checka in på ett hotell som låg mitt i smeten i st. Julians. Med dunkande nattklubbar runt oss hela natten lång.
- Malta är en jävligt liten ö för folk som inte vet om det, så man går MASSOR! Till och från Sliema, fram och tillbaka fram och tillbaka.
- Vi har testat på utelivet. Vilket är helt OK. Nu är det ju dock inte högsäsong här, men iof hänger jag hellre med svenskarna som bor här nere än massa random turister som är här endast för att supa och ligga. Italienare är här gott om!!!! Och då tänker ni typ "mums italienare". Men alltså....naae!
- Jag har hunnit fylla 21.
- Vi spenderade 3 dagar på hotellrummet och sökte massor av jobb.
- Vi fick ett jobb.
- Vi jobbade 3 dagar.
- Vi sa upp oss.
- Det har hunnit bli höst. Regn, regn, regn, åska, storm, åska, regn!
- Vi har skaffat en lägenhet! En 4a som ligger i Sliema. Eller slememma som vi kallar det. Vi betalar 750 euro i månaden för den. Ganska dyrt och ganska mycket mer än vad vi hade satt som "högsta pris" när vi kontaktade mäklaren. Men vi var ute i sista sekund och sa vi måste ha en lägenhet IDAG. Och då fanns det inte så mycket tillgängligt. Men vi är nöjda ändå, mest för att den har en köksö vilket var någonting vi verkligen ville ha :) Att skaffa en lägenhet på Malta är ganska dyrt. Vi fick slänga upp ca 25.000 kronor på en gång. Man betalar 2 månadshyror + en halv månadshyra till mäklaren. Sen fick vi också betala 400 euro i deposition..
- Vi har käkat tacos!! Livet för mig.
- Vi har lärt känna ashärligt folk!
- Vi har varit ute och festat till 7 på morgonen och istället för fyllekäk gick vi och beställde hotellfrukost.
- vi har hunnit sola EN DAG... eller nej, två är det! Sjukt lame.

Alltså, det finns så mycket man kan säga!! Men Malta är härligt. Det finns inte mycket att klaga på här. Förutom att tacosen inte är som i Sverige och att mamma och pappa är för långt borta.

Är ni glada nu? Uppdaterat och färdigt. Fråga om det är något för jag har för lite fantasi för detta!!!!
Nu ska jag återgå till att vara bakis som fan och möjligtvis försöka få mer än 2 timmas sömn. Ciao amigos!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar