söndag 17 november 2013

jag har ångrat mig

angående mitt förra inlägg. Jag sa att det inte fanns något att klaga på.. eehh HAHAHAHAAAAA!!!
- Jag saknar min familj
- Det är kallt som fan här!! Nej inte som i Sverige, men det finns fan ingen isolering i husen så det känns som man sover utomhus..
- Musiken på uteställena är så jäääääääääävla B.
- Varmvatten, åhhhhhh...
- MAT MAT MAT MAT MAT!!!
- Asså kebab?! Jag blir så ledsen..
- Hur lätt man kan ta sig från A till B i Sverige. Kollektivtrafiken här är värdelös. Bussar går när de själva känner för det, eller OM de känner för det. Stod och väntade på en buss igårkväll som skulle gå om 2 minuter. Den kom aldrig. Det gick en kvart, fortfarande ingen buss. Jag tänkte att jag skulle börja gå mot stan så länge. Jag hann komma fram till stan utan att en enda buss syntes till?!?!? HAHA typ 45 minuter?! Det är verkligen ett skämt!
- Djur!! Usch, kackelackor, ödlor och råttor! Inte nice alls..

Men alltså.. Människorna här är så jävla underbara! Maltasvenskarna är som en enda stor familj och säger man att man inte har någonstans att ta vägen är det 20 personer som skriker i kö - DU KAN BO HOS MIG!! Just nu har vi en tjej som bor i vår lägenhet tills hon hittar en egen. Det är så jäkla härligt att veta att folket runtomkring en ALLTID ställer upp!

Shit vad jobbigt detta inlägget blev med massor av caps-lock osv. Bättre jag lägger ner. Ska fortsätta vara segbakis som man är varje dag här. Men imorgon börjar jag på mitt nya jobb och nu ska jag försöka vara liiiiiite mer seriös och inte bara hänga på PV 5 dagar i veckan. :)


2 kommentarer:

  1. Hur har stalker-jag kunnat missa dessa uppdateringar?! Glaaad gris :D ni har inte sagt upp er från jobbet än hoppas jag? Puss och smek, maltalek <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha <3 Nej, detta jobbet kommer jag stanna på under hela min tid på Malta =)

      Radera