lördag 22 mars 2014

Sömnlös och funderar

Jag har bott på denna lilla ön i 5 månader nu. När jag pratade om den med min Australienska vän tidigare blev jag överexalterad. Det är lite hatkärlek.

Jag är jätteglad för att jag flyttade hit. Jag har träffat helt fantastiska människor, skaffat ett jobb som jag verkligen älskar där jag får prata med så sjukt härliga människor 40 timmar i veckan.

Men på sistone har jag haft en så fruktansvärd hemlängtan. Jag saknar min familj, jag saknar mina vänner. Att min syster fick barn för två veckor sedan gjorde inte grejen bättre. Jag vill hem.

Lilla fina söta Noel. Din födsel vände upp och ner på mitt liv. Jag kan inte tänka på någonting annat. När allt jobbigt hände dig kunde jag inte fokusera. Jag har gått med ett konstant magknip, en klump i halsen, tårar på väg att översvämma mina ögon.

Idag gick jag av mitt sista nattpass. Jag överdoserar energidricka och försöker vända tillbaka dygnet. Denna gången är det extra viktigt att jag lyckas. För imorgon klockan 11 ska jag stå på Valettas flygplats med packad resväska. Jag åker hem!

10 dagar med massor av bebisgos, utgångar med vänner, väldigt mycket falukorv och massor annan god mat som jag saknar! Jag ska åka med en tom resväska och sedan fylla den med godis och mat innan jag åker tillbaka till Malta.

Jag är så sjukt jävla överexalterad.

Och lite rädd.

Att jag inte ska vilja åka tillbaka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar