lördag 5 april 2014

today is the tomorrow you worried about yesterday

Jag är tillbaka på Malta!! Hade en väldigt bra semester i Sverige och fick träffa många av de jag ville träffa. Inte alla dessvärre, men det var ganska väntat.

Planet landade på den lilla stenen i torsdagskväll och efter många om och men lyckades jag tillslut ta mig hem till min lägenhet - jag har aldrig varit så glad över att vara hemma!! (kan kanske mäta sig med när man kom hem från Peace and Love efter en vecka av fylla, svett och tältsovande.)

Idag var min första dag tillbaka på jobbet, vilket gick helt OK - lite ringrostig och kom en timme sent men men, jag stannade en timme extra på kvällen istället.

Just det, igår vart det jordbävning! Jag tror den var i Grekland egentligen, men det skakade minsann här också. Jag blev helt chockad och tänkte för mig själv "vad fan var det? Var det en jordbävning? Naaeeee det är inte möjligt!!" Sen läste jag i tidningen idag att det hade varit en jordbävning igår, haha! Så som ni säkert förstod var det ingen jättestor eller allvarlig, men ändå ganska så coolt.

Ännu känner jag mig sjukt sleten efter resandet, 10 timmars bebislek igår och sen första jobbdagen idag. Så det lutar mot en lugn lördag och försöka ta igen de serier man har missat under semestern. Jag börjar faktiskt jobba klockan 10 imorgon igen. Men this is Malta, you never know what happens!

Ciao så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar