söndag 24 november 2013

Antagligen världens bästa medelhavsö

Söndag. En månad sedan vi flyttade till Malta. Har hänt en hel del sedan dess. Har verkligen börjat känna mig som hemma här. I början kändes det ju verkligen som man bara var på semester. Det var liksom svårt att få in i huvudet att nej Emma, du har flyttat hit. Du bor här nu!

Jag har hunnit ha 3 jobb nu! Haha. Men nu jobbar jag inom kundservice på LeoVegas och jag älskar det! Det är skitkul. Har bara jobbat en vecka, men jag vet att jag kommer stanna här under resten av min tid på Malta. Tror verkligen inte jag hade kunnat hitta något bättre jobb.

Och idag är det en månad kvar till jul!! Helt sjukt. Känns rätt overkligt när det är typ 20 grader här. Men min familj kommer hit till jul och jag är så sjukt taggad!! Min bror är den bästa människan jag vet och jag har så grymt kul med honom. Jag vet att han kommer hata uteställena här, och dessutom finns det ju ingen kebab som är hans liv haha. Men jag ska göra mitt bästa för att göra det till en minnesvärd vecka!

Jag har lärt känna så himla fina människor alltså, jag kan knappt förstå det. Först och främst Hanna. Hanna bodde hos oss i en halv månad, men flyttade ut i förrigår. Jag blev så ledsen.. Amina har ju Robin här nere, och jag hade Hanna. Även om hon hade ett eget rum, slutade det alltid med att hon sov med mig. Vi låg och kollade på paradise hotel och snackade tills vi somnade. Och hon är så jävla härlig och nu känns det så himla tomt.. Igår fick till och med Amina och Robin sova i min säng och köra dubbelmacka för att jag inte skulle känna mig så ensam haha. Men Hanna bor bara kanske 10-15 minuters gångavstånd ifrån oss, och man ses ju mycket ändå!!

Mitt tidigare jobb innan LeoVegas. Uh, hade det inte varit så dåligt betalt (endast provision) så hade jag lätt jobbat där!!! Det är det bästa gänget någonsin. Det är människor man antagligen kommer ha kontakt med föralltid. När vi blev anställda där var företaget helt nystartat, så vi var liksom de första. Och även om jag sa upp mig så är vi som en enda stor familj och de utesluter aldrig mig. Det är så gött!! Chefen är dessutom kock och lagar de bästa middagarna någonsin.

Jaaa.. vad finns det mer man kan ta upp? Jag har blivit typ halvpatetisktbesatt av en kille. Men det är mest bara inbillning. Här är sjukt jävla mycket droger!! Och drinkarna kostar ca 20 kronor, så att supa sig full är väldigt billigt och lätt här haha!

Vädret är gött. Men man märker att vintern är på gång. Som igår när vi var ute. Lördagar är smockfullt när det gäller uteställena. Man kan knappt andas, röra sig eller prata med någon. Det tar 20 minuter att hitta till toaletten på ett uteställe på 50 km2. Plötsligt bara öppnar sig himlen och jag som var borta ifrån bargatan i typ 30 minuter förstod ingenting när jag lyckligt promenerade tillbaka, redo för att festa. Inte en enda jävel!!! Jag gick in på den nordiska klubben, där stod 2 personer på dansgolvet och var antagligen jävligt höga då de dansade till tystnaden. Haha! Och jag bara frågade vakten "what time is it, are you closed?". Och han bara "no?" Haha eh jaja... Det kan vara sol ena minuten och plötsligt slår blixtrar och regnet ner som tusan. Och det är så himla blåsigt!! Storm nästan varje dag, och stormarna är inte att leka med!!

Shit, nu har jag verkligen skrivit om ALLT.. Eller? Men Malta, tack för denna månaden och jag ser fram emot min tid här, verkligen! Jag älskar dig!!

2 kommentarer:

  1. Jävlar brudar, ni håller inte ett lågt tempo! Jag trodde att aminas hela in a relationshipgrejj var en facerape, men nähä..eller? Och vem är den andra mystiska mannen, jag vill veta mer! Det är indeed som att följa en dokusåpa när man hänger här... PUSS och KRAM! (Och för att leka gammal och förnuftig; "Kids, dont buy drugs...Become a rockstar and you will get them for free!")

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej, de är tillsammans. Things happen fast här på Malta! I'll tell you if something happens grisen =) hahaha, en dokusåpa! Du är så bra :) <3

      Radera